onze belevenissen van de afgelopen tijd! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu onze belevenissen van de afgelopen tijd! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu

onze belevenissen van de afgelopen tijd!

Door: gwenjelle

Blijf op de hoogte en volg Geert Wietze en Jelle

01 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Tijd voor een van onze laatste verslagjes. De laatste weken van ons verblijf zijn aangebroken. Dit houdt in dat we wat meer met school bezig zijn dan hier voor ons gebruikelijk was. Wat presentaties maken examens voorbereiden en essays schrijven, maar dat mag de pret niet drukken.

De afgelopen weken hebben wij ons nog prima vermaakt,eerst hadden we een week vakantie waarin we onder andere de heuvels van Boeda hebben bezocht.

De week daarna zijn Geesiena en GW zijn ouders langs geweest, met wie we een leuke tijd hebben gehad. Zo zijn we allemaal naar het Szechenyi badhuis geweest. Dit is het grootste medicinale kuuroord van Europa en is ons zeer goed bevallen, baden met temepaturen tot 40 graden en fijne saunas. Op vrijdag zijn we met de hele groep(ca20) naar Trofea grill geweest waar we voor 5000 forint 4 uur onbeperkt kongen eten en dirnken.

We hebben een feestje bezocht van een groep Fransen, een van onze vrienden hier is een Fransman. De klik met de andere Fransen was er niet bepaald. GW werd er door een koude Fransman voor aangekeken uit Turkije te komen!! net te leauwen. Een ander feestje, van een Nederlands meisje werd overheerst door Mexikanen. Die hadden we hier nog niet eerder ontmoet dus waar die allemaal vandaan kwamen is ons een raadsel!

Zondag was de Celtic derby tussen de groenen (GW) en de witten (Jelle) die in een nipte 1-3 zege voor de witten eindigde. Zo is wit de beste van de 3 Celtic teams, nadat eerder ook Celtic 1 werd verslagen. Ok de echte ranglijst geeft een ander beeld.Celtic 1 en groen bovenin, wit onder de streep. Vanwege de kou is de competitie toe aan de winterstop,Jelle heeft zijn laatste wedstrijd gehad en voor GW rest er nog één potje. Wel hebben we nog een kerstdiner van de club als afsluiter.

Een van onze Italiaanse vrienden, een kleine jongeman uit Sicilie moest hier zijn schoenen kopen op de kinderafdeling. Dit leidde tot enkele hilarische grappen waar zijn vriendin nog het hardst om moest lachen. Die avond zijn we naar de Retrodisco geweest, de plaatselijke laatste hoop. Geen groot succes! Even dachten we Gersom en Gerrit er tegen te komen!

Deze week hebben we de plaatselijke ijsbaan bezocht. Het is een klein baantje met slecht ijs. En de ijshockeyschaatsen bevielen ook niet helemaal.De entree was na wat ouderwets sjoemelen wel gratis.

Gisteren waren we uitgenodigd bij Laszlo, onze Hongaarse vriend om bij hem thuis Hongaarse kost te eten. We werden heel erg gastvrij ontvangen, wat ons soms bijna een gevoel van schaamte gaf. Zo werd er palincka geserveerd van zijn vader, die al 16 jaren geleden gestorven is en mochten we de zelfgemaakte 7 jaar oude wijn van zijn moeder proeven, volgens GW 10 x beter dan die van Egbert!

Morgen gaat Jelle met een groep naar het plaatselijke Duinrell! GW voelt zich sinds kort te volwassen voor glijbanen. Volgende week gaat hij wel mee naar een stad van zijn allure: Wenen.

Jullie kunnen nog 1 of 2 verlagjes van onze kant verwachten voor we huiswaarts keren. Wanneer weten we nog niet!

Cheers,

GW en Jelle

• 01 December 2011 - 16:34

Egbert:

Blijkt die Fransman toch nog een beetje gelijk te hebben, Geert Wietze een halve Turk. Zat er toch nog niet ergens mediteraans bloed in die aderen?
    Kun jij dat dan aan de wijn ruiken? wist niet dat je zo'n expert was. Zal mijn wijn niet weer voor je neus zetten.
    groet,
    en veel plezier.
    Egbert

• 01 December 2011 - 18:29

Sander,Mirjam&Marie:

Leuk om jullie verslag(en) te lezen! Zo zie je maar, het internet in Hongarije werkt beter dan in Rottevalle.
    Sinds de 5-1 overwinning hebben we geen wedstrijd meer gespeeld. We staan nog steeds 2de. Ik weet het met jou erbij 1ste...Morgen gelukkig ook vrij, want we gaan uit eten. We verwachten dat je in januari weer meespeelt. Net tu lang bloewe hingje in Eastunriek!
    Dikke tut us

• 01 December 2011 - 20:35

Rene:

Zwaar aan de studie lees ik....

Veel plezier. Niet teveel wijn en goulash eten en ik zie je in januari op je gele Kelmes.

Groet René

• 04 December 2011 - 16:37

Albert & Nynke:

Heej,

Leuke verhalen!! Mooi om te lezen dat jullie nog steeds vermaken. Volgens mij krijgen jullie al wel een beetje heimwee, jullie denken zelfs al aan thuis wanneer jullie de kroeg binnen gaan ;-)

Tut ons