visite, op visite en Pieter S zijn lokale club! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu visite, op visite en Pieter S zijn lokale club! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu

visite, op visite en Pieter S zijn lokale club!

Door: gwenjelle

Blijf op de hoogte en volg Geert Wietze en Jelle

20 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Jaja, we weten het. Het is al weer een tijdje geleden dat we onze waarbenjij up to date hebben gemaakt. Een overvolle agenda en een chronisch gebrek aan motivatie zijn hier de oorzaak van.

Bij het laatste schrijven was het hier nog volop zomer! Dit heeft aangehouden tot begin oktober. Vervolgens vond er een grote omslag plaats. Uitgaan in ons t-shirt werd binnen een dag uitgaan in de winterjas!

We hebben hier intussen behoorlijk wat vrienden en kennissen opgebouwt. Op maandag is Morrisons2 vaste prik voor onze groep. Als je voor elf uur binnen bent krijg je voor 500 forint 3 bier, een gouden aanbieding voor studenten.

Daarnaast eten we behoorlijk vaak bij elkaar. We hebben intussen al genoten van: Italiaanse pasta en tiramisu. Oostenrijkse kaselspotze en apfelstrudel, Turkse rijst en kip en Franse crepes. Voor morgen staat er oerhollandse hutspot op het programma!

De afgelopen en komende weken staan in het teken van bezoek. Jelle zijn familie heeft het spits afgebeten en binnenkort kunnen we ook Riekele, Rik, Gw zijn familie en Geesiena verwelkomen. We are looking forward to it!

Onze sportieve activiteiten beperken zich intussen niet meer tot het trappen van een balletje in het park. Een keer in de week wordt en getraind op het kunstgras bij het Vasas sportpark.Waar ook een Hongaarse eredivisionist huisvest. En in het weekend wordt er een wedstrijd gespeeld! Onze club luistert naar de naam Celtic Boedapest. Zoals de naam doet vermoeden zijn de clubkleuren niet Jelles favoriet, maar gelukkig zijn de banen horizontaal en speelt alleen het eerste elftal in het Celtic tenue. De coaches zijn bijzonder fanatiek en kunnen goed praten. Het is niet aan te raden vragen te stellen want dan ben je een kwartier kwijt.

Geert Wietze is inmiddels twee keer aangehouden door de beruchte ticketcontrollers van Boedapest! De eerste keer omdat hij geen geldige Hongaarse studentenkaart had en dus niet met korting mocht reizen. Na een I'm from The Netherlands was alles goed en kon hij doorlopen.

We reizen hier met een maandkaart en die hadden we op twaalf september gekocht. Wij hadden in ons hoofd zitten dat we op twaalf oktober een nieuwe moesten kopen. Wij waren al in de metro gekomen toen een klasgenoot ons erop wees dat we eigenlijk al een nieuwe moesten hebben op de elfde. Normaal word je bijna nooit gecontroleerd als je de metro uitkomt, maar natuurlijk was dit nu wel het geval! opnieuw was Geert Wietze het slachtoffer. En deze keer waren ze wel van plan hem een boete te geven gelukkig was de beste man zijn Engels zeer gebrekkig! En nadat Geert Wietze een kwartier lang had geacteerd dat hij oerstom was kon hij ook deze keer zonder boete naar huis.

Natuurlijk hebben we ook nog school. De meeste lessen bevallen prima!Op maandag hebben we les van een vrouw die lesgeeft in een cafe of koffiehuis.Erg relaxt dus.Maandag zitten we in een restaurant waar we met zijn allen Goulashsoep gaan eten. Alleen op woensdag is er een halve Duitser die onze dag verpest met anderhalf uur lang monotoon Duits gezwam over Politiek.Vanaf volgende week proberen wij door middel van presentaties onze dikverdiende studiepunten binnen te slepen!

Volgende week zijn Riekele en Rik hier en daarna zal er een volgende update volgen hopen wij!

• 20 Oktober 2011 - 11:56

Mem En Nynke:

Heej GW en Jelle,

Erg leuk verslag!! Mooi dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Gelukkig kunnen jullie regelmatig ff sporten, we waren al bang voor bierbuikjes bij terugkomst ;-)

Tut Mem en Nynke

• 20 Oktober 2011 - 12:58

Rik Lansen:

Ha monnen!
    Moai dot jimme it sa nei it sin ha!
    Tot oer 4 dagen!

• 20 Oktober 2011 - 17:10

Karin:

He Jelle & GW
    Mooi om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.. En zo maar door gaan.

Lekker genieten dat er meer R'vallsters jullie kant op komen.