vertrek en aankomst in Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu vertrek en aankomst in Boedapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu

vertrek en aankomst in Boedapest!

Door: gwenjelle

Blijf op de hoogte en volg Geert Wietze en Jelle

08 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Na maanden en maanden van vele voorbereidingen is het zover GW en Jelle zijn in Boedapest!

Dit hield natuurlijk in dat er op het allerlaatste moment nog een verblijfplaats moest worden geregeld een heel gedonder maar het leek allemaal goed te komen en dus zijn we vol goede moed vertrokken.

Gisterochtend zijn we vanaf Eindhoven Airport vertrokken. We werden uitgezwaaid door Jeen(heit) en Geesiena. En van onze vrienden hadden we zaterdag met een fijne avond al afscheid genomen!

Het inchekken verliep niet geheel vlekkeloos. Te zware handbagage, te veel handbagage, een verdachte tas van GW en afgaand detectiepoortje bij Jelle dus we hadden het zweet op het voorhoofd in onze winterjas.

De vlucht verliep goed en de winterjas kon al snel uit want die is hier nog zeer overbodig! Aangekomen zouden we worden opgewacht door de mensen die ons huisje regelen. Deze waren echter niet te vinden. Na een kwartier wachten werden we gebeld waar we waren en liepen we in de handen van onze begeleiders.

Het appartement waar we verblijven ligt in het hartje van de stad, alles bevindt zich op loopafstand behalve onze school,maar dat is met het ov goed te doen.

Na de spullen een beetje geordend te hebben konden we de stad verkennen. Na de nodige kilometers te hebben gelopen(zeker 7 km) en de korte nacht van de dag ervoor waren we toen wel aan wat slaap toe. Rond tien werden we wakker en vonden we het tijd om het nachtleven van Boedapest in te duiken.

Het bier kost hier niet duur voor een halve liter zijn we toch al snel een Euro kwijt. We begonnen de avond in interest. Een vervallen gebouw waarvoor geen bestemming is en dus gefeest kan worden. Allemaal kleine zaaltjes waar je kunt zitten of dansen. De echte feestbeesten gingen los in de kelder waar het behoorlijk vol stond.

Op zo'n eerste avond kan het natuurlijk niet bij een tent blijven en dus gingen we verder naar de sportsbar waar ze het bier in Liters verkopen. Na de versnapering aldaar vonden we het tijd om naar Club B7 te gaan waar ze heel ongebruikelijk entree vragen en waar we niet weer heen gaan, een soort feu2;)

Onze laatste stop van de avond was Morissons. Een gezellige tent waar karaoke was en een gezellige dansvloer! Daarna waren de beentjes leeg en werd het tijd om het bed op te zoeken.

Vandaag zijn we na het uitslapen even naar de overkant geweest(boeda). Even gekeken waar onze school zich bevond en naar de Sitabella, het hoogste punt van de stad vanwaar je uitkijkt over de twee miljoen inwoners die de stad telt. Ook dit hield in dat de beentjes weer goed getraind zijn. Na dit eind lopen(zeker10km) werd het tijd voor een goedkoop biertje in een kroegje waar oude mannetjes schaakten en een verdwaalde voetbalfan zich vergaapte aan het belachelijk lage niveau van de Hongaarse competitie.

Buiten is het op dit moment een groot lawaai en wij vinden het tijd om ons daar ook weer even tussen te mengen!!
Cheers!

Later(misschien) meer.

Groeten GW en Jelle

• 08 September 2011 - 22:07

Folkje:

Gooh Jimme sitte dus yn Boedapest... Utsjoen yn Rottevalle? haha
    Mar wot leuk! Wat sille jim der dwaan? Stage foar skoalle? Originele bestemming!
    Hiel folle plezier der! En ik sil jim blog wol es vaker leze;)

• 09 September 2011 - 08:45

Geesiena:

wot super leuk dot jim dit dogge! ik sil seker sa no en dan even een kijkje nimme!

veel plezier der beide!!

• 09 September 2011 - 18:55

Anna & Egbert:

Hey heren, zo te lezen vermaken jullie je daar nu al prima! Leuk dat we jullie avon(t)(d)uren zo een beetje kunnen meebeleven ;-)

Nog veel plezier!

• 10 September 2011 - 12:24

Mem En Okje:

Het klinkt al heel erg leuk wat jullie daar allemaal doen. Zo te horen een mooie stad.
    Leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen.

• 12 September 2011 - 11:44

Aafje:

He, reizigers. Mooie foto's hoor! Ik heb gehoord dat jullie geen warm water hebben daar........brrr.... Maar goed dat het lekker warm weer is dan ;-) Heel veel plezier! Groetjes van Aafje en Ken

• 12 September 2011 - 16:27

Symkje:

sa te sjen ha jim t nou ol heel bot nij t sin!! en heerlijk waar! geniet dr van jongens!

• 16 September 2011 - 16:03

Egbert:

He Geert,

Hawwe jim al een keer fiske?
    Mast ek wer es wat op de site sette.

groetnis,

Egbert