Duits, karaoke en eerste schoolweek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu Duits, karaoke en eerste schoolweek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu

Duits, karaoke en eerste schoolweek

Door: gwenjelle

Blijf op de hoogte en volg Geert Wietze en Jelle

18 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Hallo allemaal, na een week vonden wij het tijd voor een nieuwe update van wat we allemaal uitgespookt hebben.

Na anderhalve week zijn we ondertussen aardig gewend aan het leventje hier! De school is inmiddels gestart, het is een voor Nederlandse begrippen kleine school. Er zitten hier op dit moment zo'n vijftien studenten die net als ons niet uit Hongarije komen.

Na een korte presentatie over Hongarije en Boedapest werd er een rondleiding gegeven en dat was het. Direct daarop volgde de eerste lessen.

De lessen zijn niet verkeerd alleen tot onze grote verbazing hebben we plotseling ook een vak waarbij er in het Duits unterricht gegeven wordt gelukkig beantwoord hij onze vragen wel in het Engels! Overigens zijn alle leraren 65+ toch nog een land in deze buurt waar ze niet op hun 55e kappen!

Maandagavond gingen we met de Studentenbegeleiders en de buitenlandse studenten naar Sitadella, dat klereeind omhoog waar we in het vorige berichtje over schreven! Vervolgens zijn we zoals het een groep studenten behoort de kroeg in gegaan en hebben we daar verder met elkaar kennis gemaakt!

In de eerste week hebben we drie Erasmusfeestjes bij mensen thuis (startschot bij ons) gehad die twee keer eindigden in een grote open-air club die zijn nu nog open maar dat duurt niet lang daarom is het goed dat we er even gekeken hebben.

Gister hebben we bij wat Duitsers gezeten en hun het 31'en geleerd. GW stelde voor om de twee verliezers te laten zingen in de karaokebar. De Duitsers leerden snel en dit hield in dat GW en Rudy(ook nl) ons hebben laten genieten van een prachtige uitvoering van Britney Spears'Oops I did it again waarvan we jullie de foto's niet willen onthouden dus die volgen asap.

Buiten is er een grote markt met allemaal kraampjes en activiteiten.Het is hier namelijk een nationale feestdag, wij gaan nu straks naar het chocoladefestival bij een kasteel in Buda. Daarnaast hebben we een bezoek aan een zwempark op het programma staan ergens deze week, de badhuizen in Budapest zijn erg beroemd vanwege de warmwaterbronnen die heilzaam moeten werken. Dus als het goed is typen we volgende week ergens topfit een nieuw verhaal

GW en Jelle

• 18 September 2011 - 17:29

Albert & Nynke:

Hoi GW en Jelle,

Goed om te horen dat jullie je daar prima vermaken!! We worden dus nog niet gemist ;-) haha. We zijn heel erg benieuwd naar de karaoke foto's en zijn blij te horen dat GW eindelijk iets aan zijn zangkwaliteit doet :-)

Liefs Albert & Nynke

• 21 September 2011 - 14:08

Andria :

Heey gw en Jelle

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. De foto's zijn ook leuk!!!
    Mooi dat alles ook goed gaat!!
    En leuk om te horen dat jullie al wat vrienden aan het maken zijn ;) succes op school!!!
    Kijk gauw even weer op de site...

Xx Andria

• 23 September 2011 - 07:07

Hendrik & Answanet:

Fijn om te horen dat jullie je daar erg vermaken,en dat het op school ook goed gaat.De foto's zien er geweldig uit.En Jelle,we missen je wel een heel klein beetje op het voetbalveld.Had je de loting gezien????Jammer dat je die mooie wedstrijd zal moeten missen.
    de groetjes van Hendrik,Answanet,Wybren&Arjen

• 07 Oktober 2011 - 15:49

Hey Geert Wietse,:

Leven jullie daar nog?
    Of beleven jullie daar niks?
    De weblog moet nodig weer eens aangevuld worden met info en foto's.
    Of hebben jullie het zo druk met lanterfanten in de pubs, cafe's en bioscopen daar?

Laat je eens wat meer horen?

• 09 Oktober 2011 - 09:30

Hendrik&Answanet:

Hoi Jelle
    Even weer benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Hier gaat het super!Gisteren weer mooie voetbalwedstrijden gezien.Het 1e was geweldig.In tijden niet zo'n mooie wedstrijd gezien.En de Wybren en Arjen moesten naar ONT,en wonnen met 6-0.Was ook erg genieten dus.Hoorde van heit dat ze volgend weekend bij jullie komen?Met de trein?gezellig!!Vermaak je je daar nog een beetje?En hoe is het met het weer,want het is hier nu echt herfst.Eigenlijk te koud om met je zomerjas aan de lijn van het voetballen te staan.Maar ja,de avonden zijn dan wel weer erg gezellig.Nou,nog 2 maanden,en dan zien we je weer.Zet'm op jonge!Geniet nog maar even daar.
    Groeten Hendrik,Answanet
    Wybren & Arjen

• 19 Oktober 2011 - 08:35

Hendrik&Answanet:

Hoi Jelle
    Waarom horen we niks van je via deze www!Nou weten we nog niet hoe het met je gaat.Even een nieuwe belevenis was wel erg leuk geweest.Het gaat hier super.Zaterdag weer genoten van het voetballen.De F1 won weer met 8-0 van Dr.Boys!En het 1ste gelukkig gewonnen met 2-1.Ze staan nu op een 6e plaats in de derde klasse.Flink hoor!Zaterdag zijn we vrij!Is ook wel eens even lekker.Hopen weer op een verhaal van jullie kant.De groeten!
    Hendrik,Answanet,Wybren & Arjen