Laatste weken,examens,goodbyeparties - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu Laatste weken,examens,goodbyeparties - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Geert Wietze en Jelle - WaarBenJij.nu

Laatste weken,examens,goodbyeparties

Door: gwenjelle

Blijf op de hoogte en volg Geert Wietze en Jelle

08 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Nu het einde in zicht komt zullen we het tempo waarin de verslagen worden geschreven toch nog even wat opschroeven.
Na de donderdagavond in Morissons ,waar Anita ons verscheidene keren heeft verteld dat we wel op tijd moesten zijn de volgende ochtend. Drie keer raden wie er aan de late kant was! I know you read this, well done!

Het plaatselijke Duinrell was een goed tijdverdrijf. Fraaie glijbanen,fijne jacuzzi's en ongeveer 10 sauna's! Na 7 uur plezier kwamen we vermoeid maar voldaan weer thuis!

Vrijdagavond had GW een feestje van een Duitser waar we wel mee voetbalden op Margitisland,dat wie wol leuk. De politie kwam ook nog even langs om een bijdrage van 20.000 Forint i.v.m. geluidsoverlast!

Jelle had vrijdagavond nog een feestje met zijn voetbalteam bij de Amerikaanse keeper. Hij werkt hier voor de Amerikaanse ambassade en had dan ook het meest luxueuze huis wat we hier tot nog toe hebben gezien.

Deze week stond ook ons favoriete uitje op het programma: huur betalen.
Echter toen wij de pin bezochte n kwam er weinig geld uit en de Hongaarse boodschap was voor ons onbegrijpelijk. Een telefoontje naar de bank maakte veel duidelijk. Toen we een paar weken terug nog in Nederland waren hebben wij uit voorzorg een nieuwe pas aangevraagd, voor het geval de oude kapot zou gaan. Ze hadden ons er niet bij verteld, dat de oude na drie maand automatisch geblokkeerd wordt. Dus geen geld voor de huur, maar dat komt allemaal wel goed, zodra de pas in Boedapest gearriveerd is.

Het eerste afscheidsfeest is inmiddels ook achter de rug. Het werd een geslaagde avond met weinig wanklanken, de kroegbazin die de politie wilde bellen, omdat we teveel lawaai zouden hebben daargelaten.

De eerste examens zijn inmiddels ook achter de rug. Na toch behoorlijk wat studieuurtjes hebben we de eerste twee vakken gehaald. Nog vier te gaan. Hoe dat is verlopen en wanneer en of we nog een keer thuiskomen horen jullie volgende keer misschien!
búcsú

• 08 December 2011 - 15:01

Albert & Nynke:

Oh dus er bestaat ook nog een kans dat jullie daar blijven ;-) moet zeggen dat het nu wel lekker rustig is Rottevalle :-D Mooi dat jullie je nog steeds vermaken! Succes met de overige vakken! Liefs Albert & Nynke

• 11 December 2011 - 09:17

Gerrit:

och heden..leuk om dit even te lezen!! have fun daar!!

met de kerst weer thuis hoorde ik..?

• 15 December 2011 - 12:25

Jaap Drost:

Hey GW en Jelle.
    Kinne we binnenkoart even kontakt opnimme oer wat dinkjes fan BXL die nog net takent binne... Oars kin ik net oawstudere!

Nog folle plesier yn Hongarije, sa lang ot it nog duorje sil dan :p!